Újabb eseménydús napokban volt része a motorsport rajongóknak az előző hétvége után, sőt talán most még jobban az volt, mint múlt hétvégén s ezen túl már csak jobb lesz…
Összeszorított szájak
A Formula-1 mezőny most a páradús, esős Maláj Nagydíjon mérette meg magát. A szombati hol esős, hol száraz kvalifikáció után a Vettel indulhatott legelőről, majd mögötte a két Ferrari, előbb Massa majd Alonso foglalt helyet. Hamilton negyedik, Webber ötödik, Rosberg hatodik lett. Räikkönen hetedik lett, mint Melbourne-ben, csak sajnos mivel feltartotta Rosberg-et a Q3-ban, hátrébb soroltál 3 pozícióval, így a csapattárs Grosjean elől indulhatott. Sutil is előrébb ugrott ezzel a 8. helyre, igaz Di Resta csak a 15. helyre sikerült beverekednie magát, ugyanakkor látszott, hogy a Force India tempója a legjobb az élcsapatok után. Button és Pérez a 7. és 9. pozíciója jelezte, hogy a McLaren még mindig nem szedte össze magát teljesen. A vasárnapi futamot azonban a csapatutasítások árnyékolták be, ami a dobogón álló, feszült pilóták arcán tükröződött nagyszerűen vissza: itt valami nem volt rendben, hiszen az önfeledt Mumm locsolgatás is inkább a médiának szólt, mint önmaguknak. Vettel ugyanis megelőzte az előtte autózó Webber-t, hiába mondták meg nekik, hogy ez a végső sorrend, vegyenek vissza. Webber ezt meg is tette, így Vettel támadásai váratlanul érték, s annak ellenére, hogy nagyon jól védekezett, Vettel megelőzte s befutott első helyen. Webber azóta elég pipa rá, nem véletlenül. Hamilton harmadik helye ugyancsak a csapatfőnök érdeme, ugyanis a 4. helyen körözgető Rosberg-nek is szóltak, hogy nem előzheti meg Hamiltont (aki az egyik kerékcserénél véletlenül a McLaren-hez hajtott be), tartsa a távolságot, miegymás, pedig sokkal gyorsabb volt, mint a csapattárs. Ebben az esetben Rosberg jó gyerek volt, nem ugrált, s maradt Hamilton a 3. helyen, aki nagyon jól tudta, hogy a német kéne helyette itt álljon, de hát túl sokan kételkedtek az átigazolás helyességében. Muszáj volt az orrokra koppintani, hogy azért mégse olyan rossz ez a Mercedes, meg a második futamon máris dobogó, ráadásul Hamilton, stb. stb. Alonso öngóljáról túl sokat nem mondanék, megpróbálta, nem sikerült, ez van. Csak nehogy később hiányozzon az a pár pont, amit itt szerezhetett volna, láttunk már ilyet. A Force India bénázását meg eleinte nem értettem, aztán kiderült, hogy a meghibásodott felnibe integrált kerékanya volt a ludas, ráadásul jó nagy ludas, mivel mindkét pilótát betolták a garázsba miatta. Hasonló kerékfelhelyezési probléma akadt Button-al is, csak nála a jobb első lett rosszul feltéve, ráadásul kiderült, hogy nagyon gyorsan, 0,12 másodperc alatt reagált a téves zöld jelzésre. Most hiába.
A már megszokott elemző ábra a Pirelli-től
Webber középső ujja
A GP2 széria is megkezdődött itt Malajziában. Az első futamon Fabio Leimer, a másodikon Stefano Coletti futott be elsőnek. Pár kisebb ütközéstől eltekintve simán mentek végig, a pontversenyben Coletti vezet, Feimer a második és Felipe Nasr a harmadik. A következő futam 4 hét múlva Bahrein-ben lesz.
Norbi kanyarodik
Az eső nem csak a forma autók mezőnyét a félszigeten, de a WTCC évadnyitó versenyén Monzában is megnehezítette a versenyzők, köztük Michelisz Norbert dolgát. Idén lecserélte a Zengő Motorsport a BMW-t egy (félig-meddig) gyári Honda Civic-re, de mivel rengeteg teszt kilométer hiányzott, legalábbis a másik két Hondához képest, a hétvégén olyan problémák jöttek elő, amik tönkretették a csapat versenyét. Az időmérőn a fékkel volt gond, olyannyira, hogy nem volt egyáltalán, így Norbi gyors kört se tudott menni. Az első futamon a 19. helyről rajtolva végül feljött a 8., egyben pontszerző helyre, ami amúgy is nagyszerű teljesítmény, a pályán uralkodó körülményekhez képest meg aztán végképp. A második futamon zárlatos lett egy ventilátor, s a bepárásodott szélvédőn nem tudott kilátni, így miután a boxban kicserélték, csak tesztelni tudtak inkább, mint ténylegesen versenyezni. Nagyon csalódott volt a srác, megértem, nagyon nem volt szerencséjük. Az első helyen mindkétszer Yvan Müller végzett, hiába az új csapat, a Chevy még mindig nagyon egyben van, amit jól mutat a csapattárs Tom Chilton eredménye is, aki második majd ötödik lett. Tarquini a tőle megszokott temperamentummal versenyzett, pláne hazai pályán, az első futamon negyedik, a másodikon harmadik lett. A GT1-ből érkező német, Marc Basseng nagyon szimpatikusan versenyzett, igaz az első futamon kiesett, de a másodikon 4. lett. Tavaly egyébként megnyerte a GT1-et egy Mercedes-el az All-Inkl.com csapat színeiben. A következő futam Marrákesben lesz, két hét múlva. Remélem Michelisz autója itt már rendben lesz, mert simán az élmezőnyben lenne a helye.
- hapci –
fotók: f1fanatic.co.uk; pirelli.com; touringcartimes.com;