lclass=
logo class=
beleclass=
logo class=
loclass=
logo class=
logo class=
Accent (1) ALMS (1) Audi (3) Australia (1) BMW (2) bmw múzeum (1) Brabham (1) Bristol Motor Speedway (1) bukócső blog (1) Can Am (1) Carl (1) Carlos Sainz (1) Chandhok (1) Citroen (1) Dale Earnhardt Jr. (1) Dale Ernhardt (1) Danica (1) Danica Patrick (1) Daytona (2) daytona 500 (1) DeltaWing (1) dirt track (1) DTM (2) e-tron quattro (1) Edwards (1) Eldora Speedway (1) első (1) ERC (1) ESPN (1) F1 (3) Facebook (1) feltámadás (1) Ferrari (1) FIA GT (1) Ford (2) Fuji (1) Fukuzawa (1) Fushida (1) Fusion (1) Giovanna Amati (1) Grand-Am (1) Group 7 (1) Hamilton (1) Hiroshi (1) Holden (1) Hyundai (1) i20 (1) indafotó (1) IRC (1) Jamie Whincup (1) Jimmie Johnson (1) Kankkunen (1) Kasey Kahne (1) Kawai (1) Las Vegas (1) Lella Lombardi (1) Le Mans (2) Loeb (1) Lotus (1) Manuel Reuter (1) March (1) Maria de Villota (1) Maria Teresa de Filippis (1) Mark Martin (1) Maserati (1) Matt Kenseth (1) Mazda6 (1) McLaren (2) McRae (1) Melbourne (1) Mercedes-Benz (2) Mercedes-Benz CLR (1) Minoru (1) Moffatt (1) NASCAR (6) nascar (1) NASCAR Camping World Truck (1) Nationwide (1) NHRA (1) Nissan (1) Nogaro (1) Opel Astra V8 Coupé (1) összefoglaló (1) Patrick (1) Peter Dumbreck (1) Peugeot (1) Peugeot 208 T16 (1) Peugeot 905 (1) Philip Island (1) Pikes Peak (1) Porsche (1) Pye (1) Raikönnen (1) random car (1) random circuit (1) Robert Kubica (1) Rolex 24h (1) Rosberg (1) Sachio (1) Sebastien Loeb (2) Sebring (1) Senna (1) speedway (1) Subaru (1) Susie Wolff (1) Suzuka (1) Suzuki SX4 (1) Tony Stewart (1) Toyota 7 (1) Turán Frigyes (1) V8 Supercar (2) V8 Supercars (1) versenynaptár (1) Webber (1) WRC (2) WSCC (1)

2013.03.25. 19:34 Bukócső Blog

Hétvégi Összefoglaló - F1, WTCC, GP2

Újabb eseménydús napokban volt része a motorsport rajongóknak az előző hétvége után, sőt talán most még jobban az volt, mint múlt hétvégén s ezen túl már csak jobb lesz…

s1_1.jpgÖsszeszorított szájak

A Formula-1 mezőny most a páradús, esős Maláj Nagydíjon mérette meg magát. A szombati hol esős, hol száraz kvalifikáció után a Vettel indulhatott legelőről, majd mögötte a két Ferrari, előbb Massa majd Alonso foglalt helyet. Hamilton negyedik, Webber ötödik, Rosberg hatodik lett. Räikkönen hetedik lett, mint Melbourne-ben, csak sajnos mivel feltartotta Rosberg-et a Q3-ban, hátrébb soroltál 3 pozícióval, így a csapattárs Grosjean elől indulhatott. Sutil is előrébb ugrott ezzel a 8. helyre, igaz Di Resta csak a 15. helyre sikerült beverekednie magát, ugyanakkor látszott, hogy a Force India tempója a legjobb az élcsapatok után. Button és Pérez a 7. és 9. pozíciója jelezte, hogy a McLaren még mindig nem szedte össze magát teljesen. A vasárnapi futamot azonban a csapatutasítások árnyékolták be, ami a dobogón álló, feszült pilóták arcán tükröződött nagyszerűen vissza: itt valami nem volt rendben, hiszen az önfeledt Mumm locsolgatás is inkább a médiának szólt, mint önmaguknak. Vettel ugyanis megelőzte az előtte autózó Webber-t, hiába mondták meg nekik, hogy ez a végső sorrend, vegyenek vissza. Webber ezt meg is tette, így Vettel támadásai váratlanul érték, s annak ellenére, hogy nagyon jól védekezett, Vettel megelőzte s befutott első helyen. Webber azóta elég pipa rá, nem véletlenül. Hamilton harmadik helye ugyancsak a csapatfőnök érdeme, ugyanis a 4. helyen körözgető Rosberg-nek is szóltak, hogy nem előzheti meg Hamiltont (aki az egyik kerékcserénél véletlenül a McLaren-hez hajtott be), tartsa a távolságot, miegymás, pedig sokkal gyorsabb volt, mint a csapattárs. Ebben az esetben Rosberg jó gyerek volt, nem ugrált, s maradt Hamilton a 3. helyen, aki nagyon jól tudta, hogy a német kéne helyette itt álljon, de hát túl sokan kételkedtek az átigazolás helyességében. Muszáj volt az orrokra koppintani, hogy azért mégse olyan rossz ez a Mercedes, meg a második futamon máris dobogó, ráadásul Hamilton, stb. stb. Alonso öngóljáról túl sokat nem mondanék, megpróbálta, nem sikerült, ez van. Csak nehogy később hiányozzon az a pár pont, amit itt szerezhetett volna, láttunk már ilyet. A Force India bénázását meg eleinte nem értettem, aztán kiderült, hogy a meghibásodott felnibe integrált kerékanya volt a ludas, ráadásul jó nagy ludas, mivel mindkét pilótát betolták a garázsba miatta. Hasonló kerékfelhelyezési probléma akadt Button-al is, csak nála a jobb első lett rosszul feltéve, ráadásul kiderült, hogy nagyon gyorsan, 0,12 másodperc alatt reagált a téves zöld jelzésre. Most hiába.

63002_574375989248446_905262515_n.pngA már megszokott elemző ábra a Pirelli-től

Webber középső ujja

A GP2 széria is megkezdődött itt Malajziában. Az első futamon Fabio Leimer, a másodikon Stefano Coletti futott be elsőnek. Pár kisebb ütközéstől eltekintve simán mentek végig, a pontversenyben Coletti vezet, Feimer a második és Felipe Nasr a harmadik. A következő futam 4 hét múlva Bahrein-ben lesz.

michelisz.pngNorbi kanyarodik

Az eső nem csak a forma autók mezőnyét a félszigeten, de a WTCC évadnyitó versenyén Monzában is megnehezítette a versenyzők, köztük Michelisz Norbert dolgát. Idén lecserélte a Zengő Motorsport a BMW-t egy (félig-meddig) gyári Honda Civic-re, de mivel rengeteg teszt kilométer hiányzott, legalábbis a másik két Hondához képest, a hétvégén olyan problémák jöttek elő, amik tönkretették a csapat versenyét. Az időmérőn a fékkel volt gond, olyannyira, hogy nem volt egyáltalán, így Norbi gyors kört se tudott menni. Az első futamon a 19. helyről rajtolva végül feljött a 8., egyben pontszerző helyre, ami amúgy is nagyszerű teljesítmény, a pályán uralkodó körülményekhez képest meg aztán végképp. A második futamon zárlatos lett egy ventilátor, s a bepárásodott szélvédőn nem tudott kilátni, így miután a boxban kicserélték, csak tesztelni tudtak inkább, mint ténylegesen versenyezni. Nagyon csalódott volt a srác, megértem, nagyon nem volt szerencséjük. Az első helyen mindkétszer Yvan Müller végzett, hiába az új csapat, a Chevy még mindig nagyon egyben van, amit jól mutat a csapattárs Tom Chilton eredménye is, aki második majd ötödik lett. Tarquini a tőle megszokott temperamentummal versenyzett, pláne hazai pályán, az első futamon negyedik, a másodikon harmadik lett. A GT1-ből érkező német, Marc Basseng nagyon szimpatikusan versenyzett, igaz az első futamon kiesett, de a másodikon 4. lett. Tavaly egyébként megnyerte a GT1-et egy Mercedes-el az All-Inkl.com csapat színeiben. A következő futam Marrákesben lesz, két hét múlva. Remélem Michelisz autója itt már rendben lesz, mert simán az élmezőnyben lenne a helye.

- hapci –

fotók: f1fanatic.co.uk; pirelli.com; touringcartimes.com;

Szólj hozzá!


süti beállítások módosítása