Ezzel a bejegyzéssel indítunk egy új rovatot, ahol az általunk valami miatt különösen kedvelt (vagy éppen nem kedvelt) versenyautót mutatunk be, pár keresetlen szóval. Íme az első.
Az autó 2000-ben mutatkozott be a WRC-ben, 2003-ig versenyzett, legjobb eredménye egy 4. hely 2000-ben az ausztrál versenyen (de 2001-ben az angliai fordulóban is 4. lett). A motorja 4 hengeres, 2L-es turbófeltöltős (300 Le és 580 Nm), az autó összesen 1200 kg. Olyan kezek kormányozták, mint a négyszeres világbajnok Juha Kankkunen, korábbi „A” csoport győztes Kenneth Eriksson és a brit rally bajnok Alister McRae, mégse jöttek az eredmények. A Hyundai Rally Team végül költségvetési problémák miatt kivonult a bajnokságból, ugyan beharangoztak egy 2006-os visszatérést, de ez nem jött össze. A koreai gyár tervezte, az egyébként számomra szimpatikus, i20 modelljének WRC specifikációjú változatát idén a harcba küldeni a VW, Ford, Citroën és Mini ellen, de amint tudva levő, ez sem történt meg. Talán jövőre. (update: a Genfi Motor Show-n bemutatták a frissített i20-at, módosították a felfüggesztést és fejlesztették az aero csomagot is)
Egyébként pont a napokban láttam egy eladót, 90000 fontért. Vegyétek meg helyettem, szép piros színű.
- hapci -
(fotók: gomotors.net, ultimatecarpage.com)