Az 1992-es olasz túraautó bajnokság 20 futamából 17-en 155 GTA-t intettek le először, a bajnokságot pedig Nicola Larini nyerte. Az olasz gyártó felbuzdult a hazai túraautós sikereken és megalkotta a 155 V6 Ti-t, hogy a DTM-ben (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) versenyezzen. A DTM-es bemutatkozás elképesztőre sikerült, az első, zolderi hétvége mindkét versenyét Nicola Larini nyerte. Larini a szezon további részében még nyolcszor diadalmaskodott, ezzel megszerezve az egyéni címet.
Alessandro Nannini 1990-ben a Benetton csapat pilótájaként megnyerte a F1-es Japán nagydíjat, azonban a spanyol verseny után helikopterbalesetet szenvedett és elvesztette jobb karját. Bár az F1-es karrierje ezzel befejeződött, az Alfa szerződtette és 1993-tól 1996-ig 13 győzelmet szerzett a csapatnak. Az 1994-es DTM szezon a Mercerdes és Klaus Ludwig dominanciáját hozta, az Alfa gyári csapatának két pilótája a 3., 4. helyet szerezte meg. Az autó GTA változatával (S4 2L FWD) eközben Gabriele Tarquini BTCC bajnok lett. Nicola Larini ebben az évben a túraautózással párhuzamosan a megsérült Jean Alesit helyettesítette a Ferrarinál két futam erejéig, melyek közül a hírhedt imolain (Roland Raztenberger és Senna tragikus balesete) Michael Schumacher mögött a második helyet szerezte meg. A következő év még ennyi sikert sem hozott, bár a mezőny privát autóinak jelentős százalékát Alfák adták, a később F1-es karrierbe kezdő Giancarlo Fisichella is V6 Ti-vel versenyzett. Ez volt a DTM utolsó éve, 1996-ban már International Touring Car Championship néven futott a széria, de egy év múltán ez is megszűnt, majd négyévnyi csend következett a német túraautózás világában. Az utolsó évet Nannini a harmadik, Fisichella a hatodik helyen zárta, a konstruktőri értékelésben pedig a tabella második fokát szerezték meg. Ebbe vastagon beleszámított, hogy a csapatot a nürburgringi hétvége mindkét futamán diszkvalifikálták, nem szabályos üzemanyag használata miatt.
1996-ra a 2,5 literes V6-os 490 LE teljesítményt adott le, elképesztő 11,900-as fordulaton. A hatalmas teljesítmény földre jutását az állandó összkerékhajtás és a modern aerodinamikai csomag segítette. Hegyi felfutókon ma is gyakran megfordulnak, a lenti videó is egy ilyen rendezvényen készült, az autó hangja pedig elképesztő.
- slick gumi -
(fotók: revivalsportcars.com)