Az Opel 2000 és 2003 között versenyzett a német túraautó bajnokságban (DTM), az akkor Abt-Audi TT-R és AMG-Mercedes CLK-DTM mellett, ezzel a prototípussal. Az erőforrás egy 4 literes V8-as motor és az autó majdnem fele annyi lóerős, mint ahány kiló (1050 kg / 462 bhp), biztos jót gyorsul.
A bemutatkozó évében második lett a pilóták között az Opel Team-Phoenix pilótája, Manuel Reuter, aki ebben az évben megnyerte a Nürburgring-i 24 órás futamot is, a csapat pedig második lett a bajnokságban. Annak ellenére, hogy az autót és maga a kasztni aerodinamikai felépítését is folyamatosan fejlesztették, a következő három évben a középmezőnyben végeztek általában, egy-két pole pozíció vagy jobb helyezés becsúszott ugyan, de nem volt jellemző. Egyébként számos F1-es pilóta is kormányozgatta, olyanok, mint JJ Lehto, Johnny Cecotto, de más túraautó legendák, mint Alain Menu, Joachim Winkelhock, Timo Scheider is ültek a volnája mögött.
Az utódja, a Vectra GTS V8, sajnos hasonlóan nem volt túl sikeres modell, de 2006-ig az Opelek még jelen voltak a szériában. Kár értük, de hátha a közel jövőben az Opel újra ilyesmire adja a fejét, egy jó kis Insignia OPC esetleg, vagy valami…
Egyébként készült utcai változat is, Astra OPC X-treme néven, ami mondjuk „csak” 444 lóerős.
- hapci -
(fotók: carcabin.com)