A Toyota Celica a Gt4 ST205-öt az ST185 utódjaként fejlesztették ki, mely igen sikeres konstrukció volt. Az új generáció 1994-ben mutatkozott be a Finnországban rendezett Manta Rallye-n, Juha Kankkunennel a volán mögött. A következő évben már teljes szezonra nevezték az autót, három gyári versenyzőt indítva. (Juha Kankunen, Didier Auriol, Armin Schwarz) A csapat egy győzelmet szerzett az évben Auriol révén, további öt dobogós helyezést is elérve. A katalán verseny azonban fordulópontot jelentett a csapat számára. A negyedik helyet megszerző Didier Auriol autójának verseny utáni technikai ellenőrzésén nem megengedett alkatrészt találtak az autóban, egy olyan turbószűkítőt, mely az eredeti helyéről elmozdulva több levegőt engedett a motorba, így növelve annak teljesítményét. Az eredmény egy év eltiltás lett a Toyota gyári csapatának a Toyota Team Europe-nak, az idei évben megszerzett pontjaikat pedig törölték. Az azonban soha nem derült ki, hogy a gyárnál japánban, vagy a Toyota Team Europe-nél építették e be a szabályellenes alkatrészeket. Ez volt talán a rallye világbajnokság legnagyobb port kavaró csalása.
Technikai specifikációját tekintve "általános A-s rallye" értékek jellemzik: 2l-es soros 4 hengeres, 16 szelepes turbó-motor (300LE, 500NM), 6 fokozatú Xtrac váltó, összkerékhajtás.
A magyar rallye-ban is nagy figyelmet kapott a Toyota, legfőbbként ifj. Tóth János (1996, 1997 bajnok autója) és Érdi Tibor révén.
- slick gumi -
(Fotók:volkswagen-motorsport.com, autokult.pl, saját)