lclass=
logo class=
beleclass=
logo class=
loclass=
logo class=
logo class=
Accent (1) ALMS (1) Audi (3) Australia (1) BMW (2) bmw múzeum (1) Brabham (1) Bristol Motor Speedway (1) bukócső blog (1) Can Am (1) Carl (1) Carlos Sainz (1) Chandhok (1) Citroen (1) Dale Earnhardt Jr. (1) Dale Ernhardt (1) Danica (1) Danica Patrick (1) Daytona (2) daytona 500 (1) DeltaWing (1) dirt track (1) DTM (2) e-tron quattro (1) Edwards (1) Eldora Speedway (1) első (1) ERC (1) ESPN (1) F1 (3) Facebook (1) feltámadás (1) Ferrari (1) FIA GT (1) Ford (2) Fuji (1) Fukuzawa (1) Fushida (1) Fusion (1) Giovanna Amati (1) Grand-Am (1) Group 7 (1) Hamilton (1) Hiroshi (1) Holden (1) Hyundai (1) i20 (1) indafotó (1) IRC (1) Jamie Whincup (1) Jimmie Johnson (1) Kankkunen (1) Kasey Kahne (1) Kawai (1) Las Vegas (1) Lella Lombardi (1) Le Mans (2) Loeb (1) Lotus (1) Manuel Reuter (1) March (1) Maria de Villota (1) Maria Teresa de Filippis (1) Mark Martin (1) Maserati (1) Matt Kenseth (1) Mazda6 (1) McLaren (2) McRae (1) Melbourne (1) Mercedes-Benz (2) Mercedes-Benz CLR (1) Minoru (1) Moffatt (1) nascar (1) NASCAR (6) NASCAR Camping World Truck (1) Nationwide (1) NHRA (1) Nissan (1) Nogaro (1) Opel Astra V8 Coupé (1) összefoglaló (1) Patrick (1) Peter Dumbreck (1) Peugeot (1) Peugeot 208 T16 (1) Peugeot 905 (1) Philip Island (1) Pikes Peak (1) Porsche (1) Pye (1) Raikönnen (1) random car (1) random circuit (1) Robert Kubica (1) Rolex 24h (1) Rosberg (1) Sachio (1) Sebastien Loeb (2) Sebring (1) Senna (1) speedway (1) Subaru (1) Susie Wolff (1) Suzuka (1) Suzuki SX4 (1) Tony Stewart (1) Toyota 7 (1) Turán Frigyes (1) V8 Supercar (2) V8 Supercars (1) versenynaptár (1) Webber (1) WRC (2) WSCC (1)

2013.03.01. 14:46 Bukócső Blog

Random Car - A csaló négylámpás: Toyota Celica Gt4 ST205

5_1995_Frankreich_1.jpg

A Toyota Celica a Gt4 ST205-öt az ST185 utódjaként fejlesztették ki, mely igen sikeres konstrukció volt. Az új generáció 1994-ben mutatkozott be a Finnországban rendezett Manta Rallye-n, Juha Kankkunennel a volán mögött. A következő évben már teljes szezonra nevezték az autót, három gyári versenyzőt indítva. (Juha Kankunen, Didier Auriol, Armin Schwarz) A csapat egy győzelmet szerzett az évben Auriol révén, további öt dobogós helyezést is elérve. A katalán verseny azonban fordulópontot jelentett a csapat számára. A negyedik helyet megszerző Didier Auriol autójának verseny utáni technikai ellenőrzésén nem megengedett alkatrészt találtak az autóban, egy olyan turbószűkítőt, mely az eredeti helyéről elmozdulva több levegőt engedett a motorba, így növelve annak teljesítményét. Az eredmény egy év eltiltás lett a Toyota gyári csapatának a Toyota Team Europe-nak, az idei évben megszerzett pontjaikat pedig törölték. Az azonban soha nem derült ki, hogy a gyárnál japánban, vagy a Toyota Team Europe-nél építették e be a szabályellenes alkatrészeket. Ez volt talán a rallye világbajnokság legnagyobb port kavaró csalása.

montecarlo1995toyotacelvi0.jpg

Technikai specifikációját tekintve "általános A-s rallye" értékek jellemzik: 2l-es soros 4 hengeres, 16 szelepes turbó-motor (300LE, 500NM), 6 fokozatú Xtrac váltó, összkerékhajtás.

IMG_2692.jpg

A magyar rallye-ban is nagy figyelmet kapott a Toyota, legfőbbként ifj. Tóth János (1996, 1997 bajnok autója) és Érdi Tibor révén.

- slick gumi -

(Fotók:volkswagen-motorsport.com, autokult.pl, saját)

Szólj hozzá!


süti beállítások módosítása