lclass=
logo class=
beleclass=
logo class=
loclass=
logo class=
logo class=
Accent (1) ALMS (1) Audi (3) Australia (1) BMW (2) bmw múzeum (1) Brabham (1) Bristol Motor Speedway (1) bukócső blog (1) Can Am (1) Carl (1) Carlos Sainz (1) Chandhok (1) Citroen (1) Dale Earnhardt Jr. (1) Dale Ernhardt (1) Danica (1) Danica Patrick (1) Daytona (2) daytona 500 (1) DeltaWing (1) dirt track (1) DTM (2) e-tron quattro (1) Edwards (1) Eldora Speedway (1) első (1) ERC (1) ESPN (1) F1 (3) Facebook (1) feltámadás (1) Ferrari (1) FIA GT (1) Ford (2) Fuji (1) Fukuzawa (1) Fushida (1) Fusion (1) Giovanna Amati (1) Grand-Am (1) Group 7 (1) Hamilton (1) Hiroshi (1) Holden (1) Hyundai (1) i20 (1) indafotó (1) IRC (1) Jamie Whincup (1) Jimmie Johnson (1) Kankkunen (1) Kasey Kahne (1) Kawai (1) Las Vegas (1) Lella Lombardi (1) Le Mans (2) Loeb (1) Lotus (1) Manuel Reuter (1) March (1) Maria de Villota (1) Maria Teresa de Filippis (1) Mark Martin (1) Maserati (1) Matt Kenseth (1) Mazda6 (1) McLaren (2) McRae (1) Melbourne (1) Mercedes-Benz (2) Mercedes-Benz CLR (1) Minoru (1) Moffatt (1) nascar (1) NASCAR (6) NASCAR Camping World Truck (1) Nationwide (1) NHRA (1) Nissan (1) Nogaro (1) Opel Astra V8 Coupé (1) összefoglaló (1) Patrick (1) Peter Dumbreck (1) Peugeot (1) Peugeot 208 T16 (1) Peugeot 905 (1) Philip Island (1) Pikes Peak (1) Porsche (1) Pye (1) Raikönnen (1) random car (1) random circuit (1) Robert Kubica (1) Rolex 24h (1) Rosberg (1) Sachio (1) Sebastien Loeb (2) Sebring (1) Senna (1) speedway (1) Subaru (1) Susie Wolff (1) Suzuka (1) Suzuki SX4 (1) Tony Stewart (1) Toyota 7 (1) Turán Frigyes (1) V8 Supercar (2) V8 Supercars (1) versenynaptár (1) Webber (1) WRC (2) WSCC (1)

2013.03.09. 16:30 Bukócső Blog

Random Car - A gyilkos Toyota: Toyota 7 Race Car

A Toyota a Yamahával karöltve 1967-ben kezdte el a Group 7 kategóriájú, prototípus versenyautójának fejlesztését, mely a Toyota 7 nevet kapta. Az autót eredetileg egy 3 literes Yamaha V8-as hajtotta, ám ennek 300 lóerős teljesítménye kevésnek bizonyult, ezért később egy 5l-es 600 Le/8000rpm V8-ra cseréltek, hogy felvehesse a versenyt az akkoriban etalonnak számító Porsche 906, Nissan R380 és utódaik (Porsche 910, Nissan R382) ellen. Pár prototípus már 1967 végére elkészült.

Az első éles bevetésre 1968-ban került sor a legrangosabb japán motorsport eseményen a Japanese Grand Prix-n. A versenyt kezdő csapathoz mérten jó eredménnyel zárták (8., 9. hely). A szeptemberben rendezett Suzukai 1000 km-es verseny meghozta a Toyota számára a sikert, a Sachio Fukuzawa – Hiroshi Fushida pilótapáros felállhatott a dobogó legfelső fokára. Két hónappal később rendezték meg a Fuji 200 mérföldes futamot, melyen Észak-Amerikából érkező, vendég Can Am pilóták is részt vettek. A dobogóra két McLaren M6B és egy Lola T160 induló pilóta fért fel (Peter Revson, későbbi F1 futamgyőztes, Sam Posey és Jo Bonnier az 1959-es holland F1-es GP első helyezettje), a nagyra duzzadt Toyota armada pedig a 4.,5.,6.,8.,9. helyet szerezte meg.

Fuji200_02.jpg"Fuji 200" plakát

Fuji20032_1.jpgYukio Fukuzawa

Az autót folyamatosan, versenyről-versenyre fejlesztették, mely kívülről is jól látható volt, ritkán látni akár egy évjáratból is két teljesen azonos példányt.

Toyota7_33.jpg

1969-re az autót teljesen áttervezték, az új kasztni hatalmas szárnya és az átdolgozott orrész miatt sokkal több leszorító erőt termelt, mint a tavalyi modell. Ezek az autók a már említett 5l-es V8-al futottak, néhányat pedig McLaren motorral szereltek.

ToyotaMcLaren_01.jpgA McLaren motoros Toyota

Párhuzamos fejlesztések is folytak, elkészült egy fedett coupe verzió is, mellyel azonban a Yamaha tesztpályáján a Toyota első számú pilótája Sachio Fukuzawa halálos balesetet szenvedett. A szezon a tragédia ellenére eredményesen keződött, a  Suzukai 1000km-est egyből meg is nyerték, a Japán GP-n azonban két Nissan R382-t kormányzó pilótapáros (Kurosawa - Sunako, Kitano - Yokoyama) mögött a harmadik helyet érte el a Toyota gyári csapata. Az év utolsó nagy futamát a Fuji International Speeway-en rendezett 200 mérföldes versenyt Minoru Kawai szoros küzdelemben megnyerte, ezzel lényegében lezárva a Group 7-es autók történeté Japánban, mivel a következő évben az  új szabályok értelmében a Japán GP-n már csak egy üléses autók indulhattak.

Az 1970-es modellel a Toyota az észak-amerikai Can Am szériában szeretett volna indulni. Az autóba két elkészült 1970-es modell után az eddigi szívó motor helyett egy biturbó erőforrást építettek, melynek teljesítménye meghaladta a 800 Le-t. Az autó súlyát jócskán lefaragták, mindössze 620 kg-ot nyomott, az aerodinamikai csomagot pedig tovább tökéletesítették.

Toyota7Turbo_18.jpg

 A képességeire azonban éles versenykörülmények között soha nem derült fény, egy Suzukai teszt során Minoru Kawai a falnak csapódott és életét vesztette, a Toyota pedig leállította a Group 7-es prototípusának fejlesztését.

Toyota7-1.jpg

2003_02.jpgHiroshi Fushida (2002)

A bejegyzés kicsit hosszúra sikerült, de a Toyota 7 Race Car az egyik kedvencem, van is egy az asztalomon 1:43-as méretben és ha tehetem ezzel megyek GT5-ben is. :D

_DSC0698.png

- slick gumi -

(fotók: racingsportscars.com, mmjp.or.jp, speedhunters.com, maydaygarage.com, sportprototipos.blogspot.com, saját)

Szólj hozzá!

Címkék: Fuji Suzuka Can Am Toyota 7 Sachio Fukuzawa Minoru Kawai Hiroshi Fushida Group 7


süti beállítások módosítása