A napokban mutatták be az egykori Peugeot 405 T16 utódját, a 208 T16-ot, ami majd Sebastien Loeb kezei között próbál a leggyorsabban felkapaszkodni a Colorado-i hegyek csúcsára, a "Verseny a fellegekbe" idei, június 30.-án tartandó versenyén, rögtön lássuk is, hogy fog kinézni.
Ilyen előröl.
Ilyen hátulról.
Annak idején a 405-ös kétszer egymás után (1988 - Ari Vatanen és 1989 - Roby Unser) is megnyerte a futamot, ami gépet és embert egyaránt próbára tesz, hiszen a versenyen kb. 20 km alatt 1500m-es szint különbséggel és 156 kanyarral kell megbirkózzanak a résztvevők, hogy feljussanak a 4300m magasan fekvő célig. A pálya 2011 óta teljesen le van aszfaltozva, így murvás talajon már nem kell bizonyítaniuk a pilótáknak.
Az első versenyen, 1916-ban egy Rea Lentz nevű figura nyert, ideje 20:55.40 volt. A rekordot most Nobuhiro Tajima tartja az Unlimited kategóriában, 2011-ben egy közép motoros, 910 lóerős Suzuki SX4 Hill Climb Special-al 9:51.278 időt futott. Az előző rekordot is ő tartotta egyébként, de a 2007-es idejéhez képest adott magának több mint 10 másodpercet. Az abszolút legjobb időt Rhys Millen futotta egy Hyundai Genesis Coupe-val, ideje: 9:46.164.
Suzuki SX4 Hill Climb Special
A versenyen több autó és motor kategória is indul. Az autóknál Electric, Open Wheel (ez a legrégebbi kategória, 1916 óta van, sőt, a verseny az Indy Car széria bajnokságába is beletartozott 1946-tól '70-ig), Pikes Peak Open, Time Attack, Super Stock Car, Vintage és Unlimited kategóriákba lehet nevezni, a motorknál 250cc-től 1240cc-ig vannak versenygépek, de van oldalkocsis géposztály is. Az 1250 köbcentis rekord 9:52.819, ami azért figyelemre méltó.
A régiek közül Walter Röhrl és az ő Audi Sport Quattro-ja is járt itt, még 1987-ben, de Michele Mouton is kormányozgatta a sajátját, kétszer is (1984, 1985). Sok víz lefolyik még az idei versenyig, de azért jó, ha észbe tartja az ember, hogy lesz ilyen. Egyszer megnézem élőbe, az biztos.
Egy tavalyi kisebb hiba eredménye
- hapci -
fotók: motorauthority.com; zercustums.com; ausmotive.com