lclass=
logo class=
beleclass=
logo class=
loclass=
logo class=
logo class=
Accent (1) ALMS (1) Audi (3) Australia (1) BMW (2) bmw múzeum (1) Brabham (1) Bristol Motor Speedway (1) bukócső blog (1) Can Am (1) Carl (1) Carlos Sainz (1) Chandhok (1) Citroen (1) Dale Earnhardt Jr. (1) Dale Ernhardt (1) Danica (1) Danica Patrick (1) Daytona (2) daytona 500 (1) DeltaWing (1) dirt track (1) DTM (2) e-tron quattro (1) Edwards (1) Eldora Speedway (1) első (1) ERC (1) ESPN (1) F1 (3) Facebook (1) feltámadás (1) Ferrari (1) FIA GT (1) Ford (2) Fuji (1) Fukuzawa (1) Fushida (1) Fusion (1) Giovanna Amati (1) Grand-Am (1) Group 7 (1) Hamilton (1) Hiroshi (1) Holden (1) Hyundai (1) i20 (1) indafotó (1) IRC (1) Jamie Whincup (1) Jimmie Johnson (1) Kankkunen (1) Kasey Kahne (1) Kawai (1) Las Vegas (1) Lella Lombardi (1) Le Mans (2) Loeb (1) Lotus (1) Manuel Reuter (1) March (1) Maria de Villota (1) Maria Teresa de Filippis (1) Mark Martin (1) Maserati (1) Matt Kenseth (1) Mazda6 (1) McLaren (2) McRae (1) Melbourne (1) Mercedes-Benz (2) Mercedes-Benz CLR (1) Minoru (1) Moffatt (1) nascar (1) NASCAR (6) NASCAR Camping World Truck (1) Nationwide (1) NHRA (1) Nissan (1) Nogaro (1) Opel Astra V8 Coupé (1) összefoglaló (1) Patrick (1) Peter Dumbreck (1) Peugeot (1) Peugeot 208 T16 (1) Peugeot 905 (1) Philip Island (1) Pikes Peak (1) Porsche (1) Pye (1) Raikönnen (1) random car (1) random circuit (1) Robert Kubica (1) Rolex 24h (1) Rosberg (1) Sachio (1) Sebastien Loeb (2) Sebring (1) Senna (1) speedway (1) Subaru (1) Susie Wolff (1) Suzuka (1) Suzuki SX4 (1) Tony Stewart (1) Toyota 7 (1) Turán Frigyes (1) V8 Supercar (2) V8 Supercars (1) versenynaptár (1) Webber (1) WRC (2) WSCC (1)

2013.03.20. 00:22 Bukócső Blog

Hétvégi Összefoglaló - II. (észak-amerikai események)

7,679

Ennyi másodperccel győzött a Marcel Fassler / Benoit Treuyler / Oliver Jarvis pilótatrió az American Le Mans Series 12 órás sebringi futamán. A sebringi 12 órások történelemében elsőször nyert hibrid autó, mégpedig az Audi R18 e-tron quattro, mely jól viselkedett a rázós, több helyen régi M7-re hajazó, betonlapokból álló floridai pályán. Az Audi győzelmét szinte előre borítékolni lehetett, a kérdés az volt, hogy melyik csapat bizonyul gyorsabbnak, kiegyensúlyozottabbnak. A pole pozíciót Marcell Fassler szerezte meg, csupán 9 ezred másodperccel megelőzve Allan McNisht. A verseny távjának nagy részén a McNish / Tom Kristensen / Lucas di Grassi hármas állt a vezető helyen, azonban később fordult a kocka, a fiatalok a 12 óra alatt stabil teljesítményt nyújtva, kiváló köridőket futva, szépen elverték a nagy öregeket, bár ehhez McNish 60 másodperces boxban letöltendő büntetése is vastagon hozzájárult.

"félidős" összefoglaló, 1:58-tól McNish és Mirco Schultis esete

A sebringi hétvége újra alátámasztotta, hogy a fiatalabb generáció stabilan ütőképesnek bizonyul, még a hétszeres Le Mans győztes Tom Kristenen-nek is fel kell kötnie a tűzálló overálját, ha újra a dobogó legfelső fokáról szeretné a pezsgőt locsolni. Az abszolút harmadik helyre a 12-es rajtszámú Lola B12/60-al versenyző Nick Heidfeld / Neel Jani / Nicolas Prost futott be.

aaa2397Audi1FrySeb13.jpgAudi R18 e-tron quattro

Az „érdekes” formájú, DeltaWing-et a változatosság kedvéért most nem lökték le a pályáról (mint tavaly Le Mans-ban és Road Atlanán), bár célba így sem tudott érni, a motor a tizedik körben elfüstölt. Bár a projekt mögül a Nissan kihátrált, újabb hírek szerint nemsokára egy módosított, fedett verziót küld harcba a csapat, reméljük az eddigieknél több szerencsével.

_rd43411.jpgMcLaren festésű ? DeltaWing

A P2-es kategória is csapaton belül (Level 5 HPD) dőlt el. Már az időmérőn kialakult egy házi csata két híres Indycar-versenyző közt, Ryan Briscoe 15 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Ryan Hunter-Reay-nél . A győzelmet is ő szerezte meg, Scott Tucker-rel és Marino Franchitti segítségével. Simon Pagenaud és Hunter-Reay pedig várhatja az Indycar idei első petersburgi versenyhétvégéjét (márc. 22-24), hogy revansot vehessen az ausztrálon.

 

NASCAR

Kasey-Kahne-bristol-13.jpgKasey Kahne

Eközben pár száz mérfölddel északabbra, a Tennessee államban már dübörögtek a V8-ak, a NASCAR Sprint Cup negyedik versenyét ugyanis a Bristol Speedway-en tartották. A félmérföldes ovál beváltotta a hozzá fűzött reményeket és eseménydús versenyt láthattunk, sajnáltam is, hogy csak másnap felvételről nézhettem meg a Food City 500-at. Kezdjük is a végével, némi feszengéssel és lökdösődéssel a boxban. A tavaly még egy csapatban versenyző Joey Logano és Denny Hamlin nagyjából féltávon összeakaszkodtak a pályán, Joey megforgott, közben a falon lebontotta a Ford Fusion hátulját.

A futam végig izgalmas volt, Kasey Kahne ellentmondást nem tűrve megszerezte idei első győzelmét, mögötte Kyle Bush és a hétvége után a tabella élén álló Brad Keselowski hajtott át a célvonalon. Jimmie Johnson versenye katasztrófálisan sikerült, a jobb első gumija felrobbant, Matt Kenseth tehetetlenül eltalálta, mindketten kiestek. Jimmie így összetettben a harmadik helyre csúszott vissza, bár mindössze 15 pontra van lemaradva Brad-től, 9-re pedig a második helyezett Dale Earnhardt Jr.-tól. Egy kommentár nélküli összefoglalót megérdemel a verseny, én nagyon kedvelem a rövid ovál pályákat.

Kyle Bush hétvégéje parádésan sikerült, a NASCAR Nationwide (második legrangosabb ág a Sprint után) szombati futamán a széria eddigi második legkisebb különbségével nyert futamot.

+0,23 s

A következő hétvége még sűrűbb lesz, a WTCC mezőny Monzában, az Indycar széria Petersburgh-ban kezdi el az évadot, de lesz még F1, és NASCAR is.

- slick gumi -

(fotók: theepochtimes.com, deltawingracing.com, racingtoday.com)

Szólj hozzá!

Címkék: NASCAR Audi Nationwide ALMS Sebring e-tron quattro Bristol Motor Speedway DeltaWing


süti beállítások módosítása