7,679
Ennyi másodperccel győzött a Marcel Fassler / Benoit Treuyler / Oliver Jarvis pilótatrió az American Le Mans Series 12 órás sebringi futamán. A sebringi 12 órások történelemében elsőször nyert hibrid autó, mégpedig az Audi R18 e-tron quattro, mely jól viselkedett a rázós, több helyen régi M7-re hajazó, betonlapokból álló floridai pályán. Az Audi győzelmét szinte előre borítékolni lehetett, a kérdés az volt, hogy melyik csapat bizonyul gyorsabbnak, kiegyensúlyozottabbnak. A pole pozíciót Marcell Fassler szerezte meg, csupán 9 ezred másodperccel megelőzve Allan McNisht. A verseny távjának nagy részén a McNish / Tom Kristensen / Lucas di Grassi hármas állt a vezető helyen, azonban később fordult a kocka, a fiatalok a 12 óra alatt stabil teljesítményt nyújtva, kiváló köridőket futva, szépen elverték a nagy öregeket, bár ehhez McNish 60 másodperces boxban letöltendő büntetése is vastagon hozzájárult.
"félidős" összefoglaló, 1:58-tól McNish és Mirco Schultis esete
A sebringi hétvége újra alátámasztotta, hogy a fiatalabb generáció stabilan ütőképesnek bizonyul, még a hétszeres Le Mans győztes Tom Kristenen-nek is fel kell kötnie a tűzálló overálját, ha újra a dobogó legfelső fokáról szeretné a pezsgőt locsolni. Az abszolút harmadik helyre a 12-es rajtszámú Lola B12/60-al versenyző Nick Heidfeld / Neel Jani / Nicolas Prost futott be.
Audi R18 e-tron quattro
Az „érdekes” formájú, DeltaWing-et a változatosság kedvéért most nem lökték le a pályáról (mint tavaly Le Mans-ban és Road Atlanán), bár célba így sem tudott érni, a motor a tizedik körben elfüstölt. Bár a projekt mögül a Nissan kihátrált, újabb hírek szerint nemsokára egy módosított, fedett verziót küld harcba a csapat, reméljük az eddigieknél több szerencsével.
McLaren festésű ? DeltaWing
A P2-es kategória is csapaton belül (Level 5 HPD) dőlt el. Már az időmérőn kialakult egy házi csata két híres Indycar-versenyző közt, Ryan Briscoe 15 ezreddel bizonyult gyorsabbnak Ryan Hunter-Reay-nél . A győzelmet is ő szerezte meg, Scott Tucker-rel és Marino Franchitti segítségével. Simon Pagenaud és Hunter-Reay pedig várhatja az Indycar idei első petersburgi versenyhétvégéjét (márc. 22-24), hogy revansot vehessen az ausztrálon.
NASCAR
Kasey Kahne
Eközben pár száz mérfölddel északabbra, a Tennessee államban már dübörögtek a V8-ak, a NASCAR Sprint Cup negyedik versenyét ugyanis a Bristol Speedway-en tartották. A félmérföldes ovál beváltotta a hozzá fűzött reményeket és eseménydús versenyt láthattunk, sajnáltam is, hogy csak másnap felvételről nézhettem meg a Food City 500-at. Kezdjük is a végével, némi feszengéssel és lökdösődéssel a boxban. A tavaly még egy csapatban versenyző Joey Logano és Denny Hamlin nagyjából féltávon összeakaszkodtak a pályán, Joey megforgott, közben a falon lebontotta a Ford Fusion hátulját.
A futam végig izgalmas volt, Kasey Kahne ellentmondást nem tűrve megszerezte idei első győzelmét, mögötte Kyle Bush és a hétvége után a tabella élén álló Brad Keselowski hajtott át a célvonalon. Jimmie Johnson versenye katasztrófálisan sikerült, a jobb első gumija felrobbant, Matt Kenseth tehetetlenül eltalálta, mindketten kiestek. Jimmie így összetettben a harmadik helyre csúszott vissza, bár mindössze 15 pontra van lemaradva Brad-től, 9-re pedig a második helyezett Dale Earnhardt Jr.-tól. Egy kommentár nélküli összefoglalót megérdemel a verseny, én nagyon kedvelem a rövid ovál pályákat.
Kyle Bush hétvégéje parádésan sikerült, a NASCAR Nationwide (második legrangosabb ág a Sprint után) szombati futamán a széria eddigi második legkisebb különbségével nyert futamot.
+0,23 s
A következő hétvége még sűrűbb lesz, a WTCC mezőny Monzában, az Indycar széria Petersburgh-ban kezdi el az évadot, de lesz még F1, és NASCAR is.
- slick gumi -
(fotók: theepochtimes.com, deltawingracing.com, racingtoday.com)