Végre el lehet mondani, hogy elkezdődött az idei motorsport szezon teljesen és visszavonhatatlanul, hiszen Melbourne-ben lezajlott az első F1 nagydíj, azon kívül volt meg V8 Supercar, ráadásul 4 verseny a hétvégén, plusz a már megszokott NASCAR ezúttal Bristol-ban, és az ALMS első 12 órás futama Sebring-ben. A cikk első részében az első kettőről írok kicsit.
Raikkönen nyert, úgyhogy nagyon örül.
Az F1-ről kevesebbet szólnék, de pár dolgot azért muszáj megemlítenem. A Lotus meg Raikkönen nagyon profin, igaz látszólag viszonylag könnyen nyerte az 58 körös futamot, aminek az utolsó jelentős hányadát az élen töltötte nagy boldogan. Örülök a Lotus sikereinek, talán a kedvenc csapatom, és kedvenc pilótám (Grosjean, mindenféle negatív visszhangok és a mostani 10. hely ellenére) is ott megy ugye, de persze talán jobb lenne pártatlannak maradni, ha objektív akar lenni az ember, bár a Red Bull/Vettel párosról alkotott véleményemnek már sikerült hangot adnom egyszer, mindegy. Az továbbra is igaz. Alonso második lett, az autó látványosan sokkal jobb, mint tavaly ilyenkor, így nem csoda, ha a Ferrari feltámadását hangoztató írásokba belefut az ember a neten, pláne, hogy Massa is mintha magára talált volna, de én azért még nem örülök ennek ennyire. Vettel harmadik lett sajnos, erről talán elég is ennyi. A másik „feltámadt” csapat talán a Mercedes lehet, Hamilton 5. helye erre utalhat, Rosberg kiesése meg pont hogy nem. Valahogy elromlik mindig az a kocsi, hiába mentek jók a teszteken, de azért tény, hogy mintha Hamilton jót tenne a csapatnak, Malaysia után többet tudunk majd.
Pastor Maldonado
A McLaren borzasztó. Állítólag vissza akarnak térni a tavalyi kocsihoz, mert ez annyira nem, de szerintem azért ez túlzás, mindenesetre nem mentek jól sajnos (Button 9., Pérez 11.). Szintén sajnáltam Hülkenberg-et, még csak el se rajtolt, pedig a Sauber a másik csapat, aminek szorítok, így Gutiérrez 13. helye sem boldogít, de hát a gyerek először ment élesbe futamon, úgyhogy szerintem idővel teljesen jó lesz. Sajnáltam Maldonado-t is, de inkább csak mosolyogtam mikor megcsusszant a Williams-el. Adrian Sutil pedig nagyon jó. Egy lebegő felfüggesztettel a feje fölött, egy év kihagyás után szépen terelgette a Force-India-át, nem tudom, hogy ez a lendület átmeneti-e, vagy mag marad még sokáig - jó lenne. Szóval jó volt ez a Melbourne, s ráadásul most hétvégén is lesz mit nézni. (Az még eszembe jutott, hogy Webber milyen fakezű a rajtoknál, például most is az volt.)
Adathalmaz, tanulmányozásra. Kösz Pirelli.
Az hagyján, hogy Forma 1, de a hétvégén a V8 Supercar széria autói is köröztek itt, ráadásul 4 futam is volt a hétvégén, igaz, a bajnokságban pontot nem érő versenyek voltak. Pénteken mindkét futamon Fabian Coulthard nyert, meg aztán szombaton is a Lockwood Racing Commodore csapattal, a vasárnapi futamot pedig egy „rookie”, Scott McLaughlin nyerte. Coulthard nagyon örült, s a győzelmét a 2011-ben elhunyt, háromszoros New Zealand Touring Car Championship bajnok, Jason Richards emlékének ajánlotta, aki ’98, ’99 és 2001-ben is megnyerte a bajnokságot. Később ez a széria lett a mostani V8 Supercar (erről írtam még pár hete). Borzolta a kedélyeket később a paddock-ban James Moffatt és Scott Pye esete, akik a harmadik futamon történt ütközés miatt konfrontálódtak a futam után, s Moffatt-ot végül megbüntették 5000 dollárra, mivel lökdöste Pye-t és egyéb fizikai kontaktusba keveredett a csapat tagjaival, amik nem baráti ölelések voltak gondolom, és ezt tiltott a szabályok szerint. Megharagudtak egymásra, láttunk már ilyet. Egyébként volt még egyéb büntető szankció is a versenybírák részéről a hétvégén, ugyanis 8 autón a gyújtásszabályzó szabálytalanul lett beállítva, így a negyedik futamról eltiltották őket, köztük Jemie Whincup, Scott Pye, Craig Lowndes, Todd Kelly is kizárást kapott. A teljes futamokat meg lehet nézni Youtube-on, érdemes.
Moffatt és Pye csúszkál picit
Nico Rosberg Q1-es köre. Az eső miatt vasárnapra halasztották a Q2 és Q3-at
- hapci -
(fotók: google.com; bbc.co.uk; pirelli.com)