Még csak március közepén járunk, de már most kíváncsian várom a július 27-ei hétvégét, amikor is a NASCAR történelem egy rég elfeledett darabja újra a figyelem középpontjába kerül. A NASCAR Camping World Truck széria ugyanis az Eldora Speedway-re utazik, ahol salakos burkolatú pályán rendezik meg a versenyt. Erre a NASCAR sorozatok történelmében utoljára az 1970-es szezonban volt példa, 1971-re a maradék három, nem szilárd burkolatú pályán rendezett futamot is kivették a Grand National (akkori Sprint Cup) naptárából.
A Camping World Truck széria a harmadik legrangosabb NASCAR-ág a Sprint Cup és a Nationwide Series után. Itt bontogatja szárnyait Nelson Piquet Jr., indulni fog a tavalyi bajnok James Buescher, de a nagy kategóriából is ide-ide látogatnak, elég csak Kyle Bush-ra, vagy Brad Keselowski-ra gondolni. Az Eldora Speeway-en még sok változtatást kell eszközölni a versenyig, ez főleg passzív biztonsági felszerelések átalakításából fog állni, hogy megfeleljen a 2013-as elvárásoknak. A pálya tulajdonosa Tony Stewart, a háromszoros Sprint Cup bajnok, így kézenfekvő volt, hogy ő tesztelhette a NASCAR Truck autó viselkedését a megváltozott körülmények közt. A versenyautók is kisebb átalakításra szorulnak, ez főleg az orr részt, a futóművet és természetesen a gumikat érinti majd.
Érdekes lesz az egész mezőnyt veretni látni a fél mérföldes dzsuva oválon.
Tony Stewart tesztel
- slick gumi -
(fotók: blog.hemmings.com, edmunds.com)