A Kobalt Tools 400 mérföldes verseny fontos volt a szezon további kimenetelét tekintve, hiszen az évben először látogatott a Sprint Cup 1,5 mérföldes ovál pályára. Mivel a szezon nagy részét (a case-ben is) ilyen hosszú pályák teszik ki, a csapatok itteni teljesítménye mérvadó lehet az egész évet tekintve is. Ezen némileg változtatott az esők miatt lerövidített hétvége, kevés idő volt tesztelni a beállításokat, a verseny alapján úgy látszott, hogy elég nagy különbségek voltak, néhányan bele találtak a tutiba, a többiek nagyon nem.
A rajt után Kasey Kanhne elhúzott, második helyen Keselowski légüres térben autózott, mögötte a széthullott mezőnnyel. Ez első 60 körben nem igazán történt változás, végig Kahne dominált. Kyle Bush áthajtásos büntetést kapott, túl gyorsan hajtott a boxban. Az első sárga alatti kerékcserék során Jimmie Johnson állhatott az élre, utána Kasey Kahne és Keselowski autózott. Érdekesnek találtam, hogy a verseny első felében csupán egy sárga zászló volt, így láthattunk több zöld zászló alatti kerékcserét, röpködtek is az áthajtásos büntetések a sebesség túllépések miatt (Denny Hamlin). Jimmie Johnson nem sokáig tartotta az első helyet, csapattársa rövid küzdelem után visszaelőzte. A második sárga alatti kerékcserék igencsak megkavarták a beállni látszó különbségeket. A Kyle Bush korábban említett büntetése ellenére egy kiváló kerékcserével átvette a vezetést, Kasey Kahne-t ő és Jimmie Johnson is megelőzte. Keselowski csapatának problémái akadtak, a 13. helyre esett vissza. Szinte az egész versenyen szokásossá vált, hogy Kasey az összes kerékcsere után kissé hátraesett, majd pár körön belül az élre tört. Így történt ez a 3., 4. sárga után is. A verseny komolyabb baleset nélkül végigment, a pace car-ra csak néhány kisebb kicsúszás miatt volt szükség . A leintés előtti 45. körben Matt Kenseth állt az élre, kiváló boxtaktikával, jó időben esélyesek közé került, mögötte Keselowski, Jimmie Johnson és Kasey Kahne autózott. A las vegas-i formáját látva úgy gondoltam hogy senki sem tudja majd megállítani. Nem így történt, bár a második helyre könnyedén felverekedte magát, Matt Kenseth hősiesen tartotta magát, a véleményem szerint lassabb autóval, és behúzta a Kobatl Tools 400-ért járó trófeát, mely a pilóta legszebb 41. születésnapi ajándékává vált (ő a Sprint széria versenyzői közül a harmadik, aki futamot nyert a születésnapján). Ezzel a szoros küzdelemmel megmentették a nézői szempontból nem túl izgalmas versenyt. Jó volt látni, hogy a lekörözött versenyzők nem össze-vissza kolbászoltak a pályán, hanem helyet adtak és figyeltek az élen haladókra.
Matt Kenseth füstölteti a Toyotát
Az utolsó tíz kör
- slick gumi -
(fotók: uk.eurosport.yahoo.com, espn991.com)