lclass=
logo class=
beleclass=
logo class=
loclass=
logo class=
logo class=
Accent (1) ALMS (1) Audi (3) Australia (1) BMW (2) bmw múzeum (1) Brabham (1) Bristol Motor Speedway (1) bukócső blog (1) Can Am (1) Carl (1) Carlos Sainz (1) Chandhok (1) Citroen (1) Dale Earnhardt Jr. (1) Dale Ernhardt (1) Danica (1) Danica Patrick (1) Daytona (2) daytona 500 (1) DeltaWing (1) dirt track (1) DTM (2) e-tron quattro (1) Edwards (1) Eldora Speedway (1) első (1) ERC (1) ESPN (1) F1 (3) Facebook (1) feltámadás (1) Ferrari (1) FIA GT (1) Ford (2) Fuji (1) Fukuzawa (1) Fushida (1) Fusion (1) Giovanna Amati (1) Grand-Am (1) Group 7 (1) Hamilton (1) Hiroshi (1) Holden (1) Hyundai (1) i20 (1) indafotó (1) IRC (1) Jamie Whincup (1) Jimmie Johnson (1) Kankkunen (1) Kasey Kahne (1) Kawai (1) Las Vegas (1) Lella Lombardi (1) Le Mans (2) Loeb (1) Lotus (1) Manuel Reuter (1) March (1) Maria de Villota (1) Maria Teresa de Filippis (1) Mark Martin (1) Maserati (1) Matt Kenseth (1) Mazda6 (1) McLaren (2) McRae (1) Melbourne (1) Mercedes-Benz (2) Mercedes-Benz CLR (1) Minoru (1) Moffatt (1) nascar (1) NASCAR (6) NASCAR Camping World Truck (1) Nationwide (1) NHRA (1) Nissan (1) Nogaro (1) Opel Astra V8 Coupé (1) összefoglaló (1) Patrick (1) Peter Dumbreck (1) Peugeot (1) Peugeot 208 T16 (1) Peugeot 905 (1) Philip Island (1) Pikes Peak (1) Porsche (1) Pye (1) Raikönnen (1) random car (1) random circuit (1) Robert Kubica (1) Rolex 24h (1) Rosberg (1) Sachio (1) Sebastien Loeb (2) Sebring (1) Senna (1) speedway (1) Subaru (1) Susie Wolff (1) Suzuka (1) Suzuki SX4 (1) Tony Stewart (1) Toyota 7 (1) Turán Frigyes (1) V8 Supercar (2) V8 Supercars (1) versenynaptár (1) Webber (1) WRC (2) WSCC (1)

2013.03.06. 17:08 Bukócső Blog

A régi-új ERC meg Kubica története

Az ERC szériáról két ok miatt is muszáj ejtenem néhány szót, még így a szezon kevésbé izzadtságszagú felében. Az egyik, hogy az idei évtől összeolvadt a másik, "WRC kistesó" szériával, az IRC-vel, illetve nemrég kiderült, hogy a 2011-ben az Andorra Rally-n csúnya balesetet szenvedő Robert Kubica itt (is) fog versenyezni a következő versenyen, ami Kanári szigeteken lesz, március 21. és 23. között.

Az ERC 1953 óta létezik, s a WRC 1973-as indulásáig a legkomolyabb szintű rallye eseménynek számított, utána érthető módon csökkent a népszerűsége. Az ehhez hasonló IRC széria viszont csak 2006-ban kezdődött, A és N csoportos autókkal a futamokon. A francia Eurosport cég, ami eddig az IRC-t terelgette, megtarthatta továbbra is a már új, de ugyanazon ERC név alatt futó versenyek szervezési kötelezettségeit. Tavaly az IRC-t Andreas Mikkelsen/Ola Fløene páros nyerte egy Skoda Fabia S2000-el, már másodjára zsinórban (idén pedig a VW Polo WRC-vel nyomul, Ogier és Latvala csapattársaként); az ERC-ben Juho Hänninen/Mikko Markkula kettős nyert, aki egyébként 2011-ben indult az akkor még SWRC kategóriában, az IRC mellett, amit meg is nyert (az IRC-ben 3. lett).

skoda_mikklesen.jpg

Ha már szóba jött az SWRC, ami amúgy már nincs is, hiszen idén SWRC helyett WRC2, a PWRC helyett pedig WRC3 névvel fémjelezett kategóriák lesznek, a lényeg ugyanaz, csak a név változott. A fentebb említett lengyel úriember tehát a WRC2-ben fogja tekergetni a Citroën DS3 RRC kormányát, legelőször a Rally de Portugal-on, ami hasonló az erősebb változathoz (1,6 turbó – összkerékhajtás), csak picit gyengébb (275 bhp) a szűkítő átmérő miatt, aerodinamikailag lebutított, illetve a féktárcsák átmérője is kisebb, mintegy 5mm-el a WRC-ben használtaktól. A balesetben sérült keze miatt az FIA engedélyezte, hogy kormányváltó fület használhasson, ami egyébként itt tilos, persze ezzel együtt valami szoftveres megoldással növelték pár ezredmásodperccel a váltási időt, hogy fair legyen a többiekkel szemben. Egyébként egy DTM-es Mercit is meghajtott nem is olyan rég (egy-két régebbi WRC mellett), Valenciában. Állítólag jól érezte magát a kocsiban, de az hogy a rallye felé kacsingat, feltételezi, hogy a fizikai kondíciója nem elég jó, hogy forma autóba üljön, nem bírja a terhelést. Remélem, meggyógyul hamarosan, mert jó kezű gyerek, szeretem, ahogy megy meg kár lenne érte úgy általában is (inkább őt nézzem, vagy igazából bárki mást, mint a Vettel-t).

merc-kubi-dtm-2013-20.jpg

Az ERC-ben lezajlott tehát az első osztrák futam, a Jänner Rallye még januárban, amit a cseh Jan Kopecky nyert, egy légypiszoknyi 5 tizedmásodperces különbséggel a francia Bryan Bouffier előtt, a második forduló (Rally Liepāja-Ventspils) lett pályákon folyt, amit a finn Jari Ketomaa nyert, már nagyobb difivel a második helyezettől.

2013-Citroen-DS3-RRC-2.jpg

Majdnem elfelejtettem, pedig fontos, hogy két magyar csapat is elindult eddig mindkét futamon, Turán Frici/Zsíros Gábor kettős a Subaru Imrpeza R4-vel és Lukács Kornél/Mesterházi Márk egy Citroën C2 R2-vel, az első kerekes kupában, ahol most összetettben a 4. helyen állnak. Turánék egyébként az osztrák futamon, az első gyorson eldobták a kocsit, úgyhogy az annyi is volt, a lettországi futamon pedig 11.-ek lettek, az meg annyi lett.

Úgyhogy lehet szurkolni a magyaroknak majd, meg a Kubicának is, meg mindenkinek!

- hapci -

(fotók:  eurocarnews.com, f1fanatic.com, getfastly.com,)

Szólj hozzá!

Címkék: IRC WRC Citroen Subaru ERC Robert Kubica Turán Frigyes


süti beállítások módosítása