A phoenixi futam első helyéről Mark Martin indulhatott, ezzel begyűjtve minden idők második legöregebb (54) pole-t szerző pilótájának címét. A verseny elején jól teljesített, később azonban hátracsúszott, amit nagyon sajnáltam, kijárt volna egy jó eredmény az öregnek.
A verseny izgalmas volt, sok előzést láttunk, sokszor cserélt gazdát az első pozíció. A rengeteg defekt beárnyékolta az 500 km-es versenyt, sok sárga zászlót okozva. Scott Riggs, Dave Blaney, Ryan Newman (2x), David Gilliland, Ken Schrader kerekei is feladták a szolgálatot, Danica Patrick is hasonló gonddal küzdött, aminek csúnya esés lett a vége. Carl Edwards az utolsó kerékcserék után az ért a boly elejére. Az utolsó sárga alatt az üzemanyag spórolásé volt a főszerep (Joey Logano-nak és Landon Cassill-nek nem sikerült), vicces volt látni, hogy Jimmie és Carl többször is leállította autóját és csak gurulgatott a pace car mögött. Carl Green-White-Checkered alatt lerázta Jimmie Johnsont és Brad Keselowskit, simán hozva a futamot. Denny Hamlin az utolsó kör alatt robbantott és hatalmas küzdelemben a harmadik helyre verekedte fel magát. Carl Edwards két éve nyert utoljára, jól jött már neki a siker. Nem kell izgulni, nem maradt el a szokásos backflip sem.
Készülhettek hát a csodálatos szponzorképek a Subway Fresh Fit 500-on, a 99#-es Subway által támogatott autóról a Subway táblák előtt.
A jövő hétre Las Vegasba (1,5 mérföldes ovál) költözik át a mezőny, kiderül majd, Carl Edwards átmenti-e formáját és 2011 után újra megnyeri majd a 400 mérföldes versenyt, vagy az idei évben szinte hibátlan Jimmie Johnsoné lesz-e a díj? Esetleg meglepő eredmény születik.
- slick gumi -
(fotók: motorracingdigest.com, espn.com)