lclass=
logo class=
beleclass=
logo class=
loclass=
logo class=
logo class=
Accent (1) ALMS (1) Audi (3) Australia (1) BMW (2) bmw múzeum (1) Brabham (1) Bristol Motor Speedway (1) bukócső blog (1) Can Am (1) Carl (1) Carlos Sainz (1) Chandhok (1) Citroen (1) Dale Earnhardt Jr. (1) Dale Ernhardt (1) Danica (1) Danica Patrick (1) Daytona (2) daytona 500 (1) DeltaWing (1) dirt track (1) DTM (2) e-tron quattro (1) Edwards (1) Eldora Speedway (1) első (1) ERC (1) ESPN (1) F1 (3) Facebook (1) feltámadás (1) Ferrari (1) FIA GT (1) Ford (2) Fuji (1) Fukuzawa (1) Fushida (1) Fusion (1) Giovanna Amati (1) Grand-Am (1) Group 7 (1) Hamilton (1) Hiroshi (1) Holden (1) Hyundai (1) i20 (1) indafotó (1) IRC (1) Jamie Whincup (1) Jimmie Johnson (1) Kankkunen (1) Kasey Kahne (1) Kawai (1) Las Vegas (1) Lella Lombardi (1) Le Mans (2) Loeb (1) Lotus (1) Manuel Reuter (1) March (1) Maria de Villota (1) Maria Teresa de Filippis (1) Mark Martin (1) Maserati (1) Matt Kenseth (1) Mazda6 (1) McLaren (2) McRae (1) Melbourne (1) Mercedes-Benz (2) Mercedes-Benz CLR (1) Minoru (1) Moffatt (1) NASCAR (6) nascar (1) NASCAR Camping World Truck (1) Nationwide (1) NHRA (1) Nissan (1) Nogaro (1) Opel Astra V8 Coupé (1) összefoglaló (1) Patrick (1) Peter Dumbreck (1) Peugeot (1) Peugeot 208 T16 (1) Peugeot 905 (1) Philip Island (1) Pikes Peak (1) Porsche (1) Pye (1) Raikönnen (1) random car (1) random circuit (1) Robert Kubica (1) Rolex 24h (1) Rosberg (1) Sachio (1) Sebastien Loeb (2) Sebring (1) Senna (1) speedway (1) Subaru (1) Susie Wolff (1) Suzuka (1) Suzuki SX4 (1) Tony Stewart (1) Toyota 7 (1) Turán Frigyes (1) V8 Supercar (2) V8 Supercars (1) versenynaptár (1) Webber (1) WRC (2) WSCC (1)

2013.04.05. 14:17 Bukócső Blog

Webber és a repülő CLR

Mark Webber az F1 mezőnyében jelenleg a legidősebb pilóta, így tapasztalatban nem lehet hiány, pláne hogy a motorsport szériák széles skáláját versenyezte végig. Mondjuk rajtolni nem tanult meg soha.

Az 1999-es Le Mans-i futamra a Mercedes a korábbi GT győztes CLK-GTR-t gondolta tovább, s azt hitték, hogy elég gyors lesz, hogy akár megnyerje a versenyt. 3 autót indítottak a futamon (4, 5, 6-os rajtszámmal), pilótái többek közt pedig Pedro Lamy, Nick Heidfeld, és Mark Webber voltak. Az a hír járja, hogy a kocsit bár pályán sokat tesztelték, de a szélcsatornában végzett vizsgálatok elmaradtak, vagy legalábbis nem voltak elegendőek, így csak a verseny előtt jöttek elő az aerodinamikai hiányosságok.

mark_webbers_pro_skater.jpgWebber a bemelegítő edzésen

Webber először a csütörtöki időmérőn repült fel az autóval, az Indianapolis kanyarban, majd a kocsin történt hiábavaló átalakítások után a pénteki warm-up-on is eljátszotta ugyanezt, csak most a Mulsanne kanyar előtt. Szerencsére nem lett senkinek baja, de Webber-en látszott, hogy kicsit meghasonult az eset után, ahogy üldögélt a szalagkorlát mögött.

Norbert Haug csapatfőnök mindezek ellenére versenybe küldte a maradék két autót, de a pilóták orrára kötötte, hogy ne menjenek túl közel az előttük lévőhöz, főleg ott ne, ahol a pálya kicsit egyenetlenebb. Hát, köszi Norbert Haug, gondoltam volna magamban.

De a leglátványosabb repülés nem is Webber, hanem az 5-ös autót kormányozó Peter Dumbreck nevéhez fűződik, aki a futamon a 4. órában egy Toyota GT-ONE mögött sietve áthajtott egy nagyobb bukkanón s kész volt a baj, megpörgött vagy háromszor a levegőben, majd a pálya szélére esett a fák közé. Mr. Dumbreck-nek sem lett komoly baja, szerencsére a kocsi ilyen területén nem követtek el hibát a tervezők. A repülés után a még megmaradt autót pedig lehívták pályáról, s többet nem versenyzett.

Dumbreck back flip

Webber F1-es karrierje egyébként pont ez után indult be, visszatért a formula autókhoz. 2000-re a Jordan tesztpilótája lett, majd 2002-ben állt rajthoz először nagydíjon a Minardi színeiben. Eszébe juthatott a '99-es élmény a 2010-es valencia-i futamon amikor, igaz más okokból, de megint megröptette az autóját.

- hapci -

(fotó:forums.quattroworld.com)

Szólj hozzá!

Címkék: Webber Le Mans Mercedes-Benz CLR Peter Dumbreck


süti beállítások módosítása