Mark Webber az F1 mezőnyében jelenleg a legidősebb pilóta, így tapasztalatban nem lehet hiány, pláne hogy a motorsport szériák széles skáláját versenyezte végig. Mondjuk rajtolni nem tanult meg soha.
Az 1999-es Le Mans-i futamra a Mercedes a korábbi GT győztes CLK-GTR-t gondolta tovább, s azt hitték, hogy elég gyors lesz, hogy akár megnyerje a versenyt. 3 autót indítottak a futamon (4, 5, 6-os rajtszámmal), pilótái többek közt pedig Pedro Lamy, Nick Heidfeld, és Mark Webber voltak. Az a hír járja, hogy a kocsit bár pályán sokat tesztelték, de a szélcsatornában végzett vizsgálatok elmaradtak, vagy legalábbis nem voltak elegendőek, így csak a verseny előtt jöttek elő az aerodinamikai hiányosságok.
Webber a bemelegítő edzésen
Webber először a csütörtöki időmérőn repült fel az autóval, az Indianapolis kanyarban, majd a kocsin történt hiábavaló átalakítások után a pénteki warm-up-on is eljátszotta ugyanezt, csak most a Mulsanne kanyar előtt. Szerencsére nem lett senkinek baja, de Webber-en látszott, hogy kicsit meghasonult az eset után, ahogy üldögélt a szalagkorlát mögött.
Norbert Haug csapatfőnök mindezek ellenére versenybe küldte a maradék két autót, de a pilóták orrára kötötte, hogy ne menjenek túl közel az előttük lévőhöz, főleg ott ne, ahol a pálya kicsit egyenetlenebb. Hát, köszi Norbert Haug, gondoltam volna magamban.
De a leglátványosabb repülés nem is Webber, hanem az 5-ös autót kormányozó Peter Dumbreck nevéhez fűződik, aki a futamon a 4. órában egy Toyota GT-ONE mögött sietve áthajtott egy nagyobb bukkanón s kész volt a baj, megpörgött vagy háromszor a levegőben, majd a pálya szélére esett a fák közé. Mr. Dumbreck-nek sem lett komoly baja, szerencsére a kocsi ilyen területén nem követtek el hibát a tervezők. A repülés után a még megmaradt autót pedig lehívták pályáról, s többet nem versenyzett.
Dumbreck back flip
Webber F1-es karrierje egyébként pont ez után indult be, visszatért a formula autókhoz. 2000-re a Jordan tesztpilótája lett, majd 2002-ben állt rajthoz először nagydíjon a Minardi színeiben. Eszébe juthatott a '99-es élmény a 2010-es valencia-i futamon amikor, igaz más okokból, de megint megröptette az autóját.
- hapci -
(fotó:forums.quattroworld.com)